Site icon Turizm Günlüğü

Eğlence Sektöründe Oyunun Kuralları Değişti, Oyun – Oyuncular Yenilendi

Oyun ve eğlence sektörü ATRAX Fuarı

Oyun ve eğlence sektörü ATRAX Fuarı'nda buluşuyor

Tureks Uluslararası Fuarcılık’ın düzenlediği ve Türkiye’nin eğlence, park, spor ve keyif alanlarına odaklanan ATRAX Fuarı, bu yıl 11. kez uluslararası katılımcıları ağırlamaya hazırlanıyor. 11-13 Ocak tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan bu prestijli etkinlik, sektördeki en önemli fuarlar arasında yerini alıyor. ATRAX, hem yerel hem de global ölçekte eğlence ve rekreasyon alanlarına yönelik yenilikleri ve fırsatları keşfetmek isteyen profesyoneller için ideal bir buluşma noktası sunuyor. Oyun ve eğlence sektörü ATRAX Fuarı

Rekreasyon Tesisleri için Kapsamlı Fuar: Eğlence Parklarından Spa Merkezlerine Her Şey Burada

Fuar; eğlence parkları, tema parklar, su parkları, havuz ve Spa merkezleri, spor tesisleri, yeşil alanlar, macera parkları, oyun ve eğlence salonları gibi çeşitli rekreasyon tesis yatırımcılarına rehber olacak ürün ve hizmetleri içeriyor.

Tureks Uluslararası Fuarcılık A.Ş. CEO’su ve ATRAX Fuarı’nın Organizatörü olan Nergis Aslan, fuarla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Aslan, fuarın gelişim süreci, sektöre etkileri ve gelecek planları hakkında değerli bilgiler paylaştı.

Tureks Uluslararası Fuarcılık A.Ş. CEO’su ve ATRAX Fuarı Organizatörü Nergis Aslan

İşte Nergis Aslan’ın ATRAX Fuarı Hakkındaki Açıklaması:

Bir Fikirden Uluslararası Başarıya: ATRAX Fuarının Hikayesi

“Fuarın enteresan bir hikâyesi var. 2012 yılında eğlence endüstrisi kelimesinden ilham alınarak ortaya çıkan proje, ülkede dağınık, birbirini tanımayan az sayıda firmayı bir araya getirdi ve daha ilk yılında çok sayıda uluslararası katılımcı ve ziyaretçi ile buluşturdu. Sonraki yıllarda yeni oyuncuların pazara girmesi, sektörün büyümesi, birbiri ile proje ortaklıkları yapması, sektör birlikteliği oluşturması ve bunun yanı sıra eğlence sektörünün Türkiye oyuncularının uluslararası bilinirliği ve güvenini oluşturmasında öncü oldu.

Eğlence Sektöründe Büyük Dönüşüm: Pandemi Sonrası Fuarın %80 Büyümesi ve Küresel Talep Artışı

2012 yılından bugüne çok şey değişti. Dünya değişti, oyun değişti, oyunun kuralları değişti, oyuncular yenilendi. Özellikle pandemiden sonra son üç yılda fuarın % 80 büyümesi yanı sıra sektör de beklenenin üzerinde bir hareketlilik yaşamaya başladı. Bu hareketlilik sadece Türkiye değil tüm dünyada şaşırtıcı rakamlara ulaştı. Tüm dünyada eğlence, macera, park, dinlenme ve aktivite endüstrisinde talep artışı ve yeni yatırımlar yükselen bir ivmeye geçti. Aktif yaşam, eğlence, spor ve dinlenme tesislerine gösterilen yoğun talep sektörü harekete geçirdi.

Yatırımcıların Hedefi: Mevcut Tesislerin Değerini Artırma ve Yeni Eğlence Yatırımları

Rakamlar hızla yükselirken; yatırımcılar mevcut tesislerin cazibesini ve değerini artırmayı, ya da eğlence faaliyetlerine duyulan ilgiyi gözlemleyerek yeni yatırımlar yapmayı hedefliyor.

– Türkiye’deki Oyun-Eğlence Alanlarının Yıllık Cirosu: 4 Milyar TL
– Oyun-Eğlence Sektöründe İstihdam Edilen Kişi Sayısı: 45 Bin
– Yüksek Sezonlarda İstihdam Edilen Toplam Kişi Sayısı (Dönemlik Çalışanlar Dahil): 100 Bin
– Türkiye’deki Oyun-Eğlence Alanlarını Ziyaret Edenlerin Sayısı: 150 Milyon
– Oyun-Eğlence Sektörünün Türkiye’deki Toplam Faaliyet Alanı: 6.2 Milyon Metrekare
– Alışveriş Merkezlerindeki Oyun-Eğlence Alanlarının Büyüklüğü: 600 Bin Metrekare
– Dünya Çapında Oyun-Eğlence Alanlarının Yıllık Cirosu: 50 Milyar Dolar

Göstergeler bu rakamların hızla yükselen bir ivme alacağı şeklinde.

Masal Gibi Tema Parkları: Hikayelerle Bezeli Eğlence Dünyasının Yükselişi

Bazen gerçek hayattan çıkıp bir masal dünyasında dolaşmak hepimize iyi gelmez mi? Bu ilgi, temalı eğlence parklarına talebi tüm dünyada maksimum rakamlara ulaştırdı.
Yeni nesil tema parkları, belirli bir çekici tema etrafında dönen eğlence alanlarının yanı sıra peyzaj, dekor ve yeme içme alanları kullanan parklar olarak da tanımlanır. Bu temalarda genelde bir hikâye ve masal vardır. Bu parkı dekor ve atmosferle daha çekici hale getirir. Hikâyeler genelde; film, masal kahramanları, hayvanlar, orman hayatı ya da park için özel oluşturulmuş bir kurgu ve kahramanlardır.

Tema Parklarının Başarısı: Bölgesel Potansiyel ve Çok Yönlü Çekicilik

Tema park kurgusunun iyi yapılması kadar seçilen bölgenin potansiyeli ve halkın eğilimleri de önem taşıyor. Park çevresinin canlılığı bölgenin turizm merkezi olarak cazibesini artırıyor. İyi bir park ve çevresinin; eğlencenin yanı sıra, yeme içme, konaklama, alışveriş gibi unsurlarla çeşitlenmesi parkın çekim merkezi olma özelliğini artırıyor.

Eğlence Parklarının Gelir Kaynakları: Biletlerden Konaklamaya Çeşitli Akışlar

Eğlence parklarının başlıca gelir kaynakları; bilet satışları, hediyelik eşyalar, yiyecek ve içecekler, oteller ve tatil köyleri ile ilgili diğer hizmetlerdir.

Her Yaş İçin Eğlence: Temalı Parkların Çeşitli Yaş Gruplarına Sunduğu Deneyimler

Temalı eğlence parklarına gelen ziyaretçiler geniş bir yaş grubunu kapsar, bu gruplar arasında 25 yaş altı, 25-39, 40-59, 60-74 ve 75 yaş üzeri gibi farklı yaş grupları bulunur. Yaşları ne olursa olsun, bu cazibe merkezleri ziyaretçilere çeşitli deneyimler ve eğlence imkanları sunarak her yaştan insan için popüler bir destinasyon oluşturur.

Temalı Parklarda Ziyaretçi ve Harcamaların Artışı: IAAPA Raporundan Çarpıcı Veriler

Turizm Tesisleri İçin Yenilikçi Fırsatlar: ATRAX-AQUAFUN 2024

Yerel Yönetimlerin Rolü: Eğlence Sektörüne Yatırımlar ve Standartların Yükseltilmesi

Sektördeki hızlı gelişmeler, yerel yönetimlerin yeni tesis yatırımlarında çeşitliliği artırmasına ve standartları yükseltmesine öncülük etti. Kamu ve yerel yönetimler, eğlence ve rekreasyon bütçelerini önemli ölçüde artırarak toplam harcamalardaki rekreasyon ve eğlence payını %2.9’dan %6’ya kadar yükseltmeyi hedefliyor.

Sosyal Medyanın Rolü: Eğlence Parkı Pazarının Büyümesindeki Etkisi

Oyun ve eğlence sektörü ATRAX Fuarı

Eğlence parkı pazarı, sosyal medyanın artan kullanımı ve kitle iletişim araçlarına erişimin avantajlarından yararlanıyor. Ziyaretçiler, eğlence parkları gibi eğlence tesislerindeki deneyimlerini, fotoğraflarını ve videolarını sosyal medya platformlarında paylaştıkça, diğerleri bu parkların sunduğu deneyimleri öğrenebiliyor. Visa tarafından yapılan bir araştırmaya göre, insanların tatildeyken %73’ü çevrimiçi olarak check-in yaparken, insanların %71’i sosyal medya sitelerinde deneyimlerini paylaşıyor. Sosyal medyanın kullanımı arttıkça, eğlence park pazarının daha da büyümesi bekleniyor.”

Exit mobile version