Site icon Turizm Günlüğü

Orhan Durmuş’un Gözünden Dağları Göğe Uzanan Bişkek

Kırgızistan-Bişkek

SKYhub & Cruise Planet Product Owner Orhan Durmuş'tan Kırgızistan-Bişkek yolculuğuna dair seyahat notları...

Turizmci Orhan Durmuş ile Kırgızistan’ın Başkenti Bişkek’teki Sovyet Mirası ve Modern Çekiciliği Keşfetmek: SKYhub & Cruise Planet Product Owner Orhan Durmuş, Kırgızistan seyahatinden dönüşte, Bişkek ‘in zengin Sovyet mirası ve modern cazibesine dair gözlemlerini sosyal medya üzerinden paylaştı. Lenin heykelleri ve Rus kültürünün hakim olduğu bu başkentte, Orhan Durmuş’un tecrübeleri, şehrin ziyaretçilere sunduğu eşsiz karışımı ortaya koyuyor.

İşte Durmuş’un Kırgızistan-Bişkek yolculuğuna dair seyahat notları:

SKYhub & Cruise Planet Product Owner Orhan Durmuş’tan Kırgızistan-Bişkek yolculuğuna dair seyahat notları…

“Gözlerim kapalı Bişkek’e götürseler, gözlerimi açtığımda Rusya’dayım derdim. Orta Asya’da yer alan Kırgızistan, 1991 yılında Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla bağımsızlığını kazanmış. Ülkenin geri kalanına pek benzemeyen başkent Bişkek, SSCB’den kalma Lenin heykelleriyle, %20’lik sarı Rus nüfusuyla ve sokakta yaygın olarak Rusça duyulması sebebiyle “neredeyim ben” dedirtiyor. Kırgızistan, tarih boyunca İpek Yolu’nun önemli geçiş noktalarından biri olmuş ve kültürel çeşitliliği bu ticaret yolları sayesinde gelişmiştir. Ekonomisi tarım, hayvancılık ve madenciliğe dayanır. Ülke, özellikle altın madenciliği ile dikkat çekiyor.

3 günlük gezimize Bişkek şehir turu ile başladık;

Alatoo Dağı ile gün batımında Tokmok Chuy Vadisi ve Burana Kulesi. Kırgızistan / Bişkek

Bişkek’e 1,5 saat uzaklıktaki Burana Kalesi’ni ziyaret edip Kökbörü alanında geleneksel ATA sporu (ok atışı ve kartal avı) gösterilerini izledik. Ok atışını deneyimledik. Ata Beyit kompleksini ve Ala Archa ulusal parkını ziyaret ettik. Syom elektronik merkezini ve Dordoy pazarını gezdik.

Akşam yemeği için restoran önerim ise; Doğanın göbeğinde, göçebe yaşam tarzını her anlamda yansıtan, keçe ve taşlardan oluşan yurtlarla oluşturulan ve yemeğinizi yerken showları izleyebileceğiniz Supara.

Kırgızistan’ın Bişkek kentindeki Zafer Parkı’nın Hava Manzarası

Otel olarak Sheraton Bishkek Hotel‘e teşekkür etmem gerekiyor çünkü çok iyi ağırlandım. Konumu, geniş ve konforlu odası, muhteşem Türk kahvaltısı, çalışanlarının güler yüzlü servisleri ile gönül rahatlığıyla bu oteli öneriyorum.

Bişkek’e Milli havayolumuz Türk Hava Yolları konforu ile yaklaşık 5 saat 30 dakika seyahat ettik. Dolu dolu 3 gün geçirdiğim Kırgızistan’dan harika deneyimler ve muhteşem anılar ile döndüm. Herhangi bir konuda Kırgızıstan ile ilgili yardıma ihtiyacınız olursa seve seve yardımcı olabilirim.”